5歳までに作られる人間の土台です

草案・憲法前文の第一

まず、第一に、われらは、われらの子孫

及び地球上のすべての人々と共に、

人類が獲得した「愛・平等・協力」の精神性を尊重する。

言語の基本原則を意識ください

Nesting acquisition of speaking ability
 Nesting acquisition of speaking ability

脳の突然変異
因果関係は不明ですが、ボストン大学の神経内科医であるアンドレイ・ビシェスキー博士によると、人間は70、000年前に「脳の突然変異」に遭遇しました。人間は前頭前野合成と呼ばれる新しい想像力を獲得したと言われています。彼は計画を事前にシミュレートし、それを仲間に伝える能力を身につけたと言われています。

Mutations in the brain
The cause and effect is unknown, but according to Dr. Andrey Bishski, a neurologist at Boston University, humans encountered a “brain mutation” 70,000 years ago. Humans are said to have acquired a new imagination called prefrontal cortex synthesis. He is said to have acquired the ability to pre-simulate his plans and communicate them to his peers.

予備知識

For thinking, “language” is the right hand and “education” is the left hand. Without knowing the “thinking procedure”, “dreams and results” cannot be achieved by language and education alone.

考え方は言語と教育で形が作られます。前向きな考え方の法則と手順を知らなければ言語と教育だけでは「夢も成果」も達成できません。

You don’t have to be an “English brain”. “English ears” (Note) will be completed by the age of five.

「英語脳」である必要はありません。「英語耳」(注)は5歳までに完成してしまいます。

You will learn the “laws and procedures” of this idea and make it a habit. The idea is to move the world forward and make people positive.(Note) It is said that Japanese is mainly 150 to 1,500 Hz and English is 2,000 to 12,000 Hz, but it is difficult for Japanese to hear English due to this difference in frequency band. The ear that can hear this English frequency band is read as “English ear”.

ここで紹介する考え方の「法則と手順」を学び習慣化することで、世界を前進させ、自分自身を前向きにするができます。(注)日本語は主に150〜1,500Hz、英語は2,000〜12,000Hzと言われていますが、この周波数帯の違いにより日本人は英語が聞き取りにくくなっています。 この英語の周波数帯を聞くことができる耳を「英語耳」といいます。

The Akira Journey began in Russia.
Take a Nakhodka ship, a military aircraft, and the Trans-Siberian Railway to Moscow.
Akira was one of the models of “Hiroyuki Itsuki”‘s maiden work “Moscow Fools”.
Akiraのジャーニーはロシアから始まった。
ナホトカ~シベリア鉄道~軍用機でモスクワに至る。
「五木寛之」の「モスクワ愚連隊」のモデルの一人。

language

Japanese begins with a small doll and ends with a conclusion (large doll). In Indian-European, we start with the conclusion (big doll) and explain the details (small doll) one after another. Education in Japan is a “remember and imitate” system. Europe and the United States are systems that extend their strengths

言語

日本語は小さい人形から話しはじめて、終わりに結論(大きい人形)を話します。インド・ヨーロッピア語は結論(大きな人形)から話し始めて次々と細部(小さな人形)を説明していきます。日本の教育は「覚えて模倣する」システムです。 ヨーロッパとアメリカは個人の長所を伸ばすシステムです。

スキンシップ

あなたを愛していますと

言葉と身体で伝えます

分かち合う食べのもの

お友達と協力する

世界は音

音を聞く幅を広くしましょう

光は絵画になります

思いは頭に描かれます

絵にかいて伝えると素晴らしい

日本人の優れた長所は「自然と共生する」ことから生まれた「美しさとの調和力」です。西欧人の優れた長所は「論理的」で「自己主張」です。日本人の短所は「自己主張」をあまりしないことです。西欧人の短所は「衝突」が果てしないことです。

育児教育は大切です。それは「人類が万年を費やして作り出した」基本的な「愛・平等・協力」がベースです。それと「各民族が持ってきた言語と歴史」も大切です。それらをバランスよく子供の成育の土台にしてください。

怒られたり虐待されて育てばその3倍以上の期間「愛情が必要」です。すべては「愛情」です。どれだけ沢山与えても与えすぎることはありません。教育ママ、教育パパにならないように!!